СРЗ - Умения за живот


Go to content

МОЕТО МЯСТО В СЕМЕЙСТВОТО, OТГОВОРНОСТТА ДА СИ РОДИТЕЛ И ПРИВИЛЕГИЯТА ДА СИ ДЕТЕ

Цел: Създаване на умения за отговорно поведение и вземане на адекватни решения без да нарушават личното пространство на другите. Осъзнаване на необходимостта от споделяне и открито общуване с възрастните
Дейност: Всеки член на клуба в продължение на 10 дни поема грижата за сурово кокоше яйце: измисля му име, осигурява му подходящи условия за живот и няма право да се отдалечава от питомеца си на повече от 1 метър през цялото денонощие.

КУЛАТА НА УСПЕХА

Екипите получават еднакъв брой хартиени ролки, тиксо, найлонови ленти и знамето на "УСПЕХА" и за определено време изработват възможно най-здрава и най-висока кула на успеха.

СВЕТИ ВАЛЕНТИН И ТРИФОН ЗАРЕЗАН - МЛАДИТЕ ХОРА МЕЖДУ ЛЮБОВТА И ВИНОТО

Цел: Усъвършенстване на способностите за общуване и работа в екип. Изграждане на лидерски умения.
Дейност: Намиране и систематизиране на информация и изготвяне на табло за празника. Изработка на подаръци подходящи, както за учениците, така и за учителите и останалите служители в училище. Изработка и декорация на кутия за Валентинки, екипна работа за разгласа на идеята и предаване на картичките на получателя им.

МОСТ НАД РЕКАТА С КРОКОДИЛИТЕ

Участниците получават четири греди /четири листа хартия/, с чиято помощ трябва да преминат на другия бряг на река пълна с крокодили. Във всеки момент всеки един лист трябва да и докосван от поне три части от тялото на участниците, в противен случай, губят "една греда от моста".

НЕВЕРБАЛНО ОБЩУВАНЕ

Цели: Усвояване на знания за ролята на невербалното общуване и усъвършенстване на комуникативни умения.
Дейности: На гърба на всеки участник е залепено листче с наименование на професия. Всеки вижда "професията на другите, но не и своята. По жестовете и поведението на останалите участници към него трябва да познае какъв е.
Участниците са разделени по двойки и всяка двойка получава инструкции за невербално представяне на определена ситуация. Останалите отгатват смисъла на скеча.

КАКВО КРИЯ В МОЯ ТАЕН ДЖОБ

На края на всяко занятие желаещите "отварят своя таен джоб" и предлагат игра, информация, филм или просто споделят нещо, които ги е развълнувало през изминалия ден или седмица.

ОЦЕНКА НА РИСКА

Цел: Изграждане на умения да се откриват рискови елементи в собственото поведение и в средата, в която се движиш.
Дейност: Съвместно занятие с представители на Природо-научния музей в Русе по проект "Змиите - красивите непознати" на сдружение "Приятели на музея"
на тема :"Умеем ли за реагираме адекватно в рискова ситуация ?" - практическо занятие за създаване на умения за адекватна реакция при среща със змии в природата.

МОМИЧЕТАТА СА … МОМЧЕТАТА СА …

Част 1. Всеки ученик получава лист хартия сгънат на две по дължина и самостоятелно записва качествата на съвременните момичета от едната страна и на съвременните момчета от другата страна на листа. Следва споделяне, дискусия и създаване нае словесен портрет на момчетата и момичетата днес.
Част 2. Разделени на два екипа участниците в клуба изработват колажи по темата, като избират снимки от стари вестници и списания попаднали на случаен принцип в екипите.


ТМ, СОУ "Христо Ботев" | srz_botev_ruse@mail.bg

Back to content | Back to main menu